Halk arasında sinir yakma tedavisi olarak bilinen Radyofrekans Tedavisi (RF), yan etkisi yok denecek kadar az olan bir yöntemdir. RF tedavisi, ameliyat kararı verilmiş bel-sırt-boyun ağrıları, diz eklem hastalıkları gibi durumlarda bile hastalarımıza ameliyatsız olarak sağlıklarına kavuşma imkanı sunabilir. Genel anestezi gerektirmez, günübirlik (ayaktan) ve yaklaşık 20 dakika süren bir tedavidir. Ozon minör, steroid kokteyl, nöral terapi, hilterapi gibi tedavilerle de birlikte uygulanarak etkinlik artırılabilir.

Radyofrekans yöntemi,

Bel-sırt-boyun problemli  hastalarda bölgeye 60 ila 80 derecelik bir radyofrekans akımı verilerek doku hasarı oluşturulmaktadır. Mekanizması faset eklemler üzerinde bulunan ve omurilikte ağrı duyusu taşıyan sinirlerin bloke edilmesi sistemine dayanır. Böylece ağrı kısır döngüsü kırılır. Bu sürekli akım şeklinde uygulanan klasik (termal) yöntemdir.

Kesikli (pulse) radyofrekans tedavisi yapılırken aralıklı akım uygulanır ve 42 derece gibi düşük bir ısı verilir. Kesikli radyofrekans tedavisinden randıman nasıl alınır? Diye soranlar için ise şunu söyleyebiliriz. Sinirler üzerinde düzenleyici bir etkiye sahip olması bu yöntemin ağrıyı uzun süre ve kalıcı gidermesini sağlar. Özellikle hasta durumuna göre diz sorunları (geniküler denervasyon) nda tercih edebilmekteyiz.

Radyofrekans Tedavisi Etkisini Ne Zaman Gösterir?

RF yöntemi günler içinde etkisini göstermeye başlar. Genellikle hastalarımız bir haftada daha iyi hissettiklerini görmekteyiz.. Ancak her tedavi gibi radyofrekanstan alınacak sonuç da hastanın omurgadaki patolojisine, kilo, yaş, yandaş hastalıklar gibi faktörlere bağlı olarak değişebilir. Hastanın ilerleyen zamanda şikayetleri devam ederse ikinci kez radyofrekans uygulanabilir.