Kranioplasti (Kafatası Şekillendirme Ameliyatı)

“Kranioplasti nedir?

Kranioplasti kafatası şekillendirme ameliyatıdır. Kemik kusurun kozmetik bir problem olmasının önüne geçilmesi ameliyatıdır.

Kemik kusuru doğuştan deformasyonlar olabildiği gibi  sonradan oluşan patolojilerle de meydana gelebilmektedir.

Sonradan oluşan patolojiler; travma, tümör gibi nedenlerle  kafatasının şekil ve bütünlüğü bozulabildiği durumlardır. Bir diğer neden ise hastanın hayatta kalabilmesi için kafatasının bir kısmının  alındığı durumlardır. Bunlar beyine pıhtı atması olarak bildiğimiz beyin damar tıkanıklıkları ve  ciddi beyin kanamalarında  kafatası kemiğinin bir kısmının alındığı durumlardır.

Bu durumlarda yapılacak işlem hasta için en uygun zamanda yani ne çok erken ne de çok geç,  kemik kusurunu onarmaktır.

Bu Cerrahi işlem sadece estetik açıdan mı yapılmaktadır?

Tabiki hayır,  Kranioplasti sadece kafatasının kozmetik olarak görünüşünü iyileştirmekle kalmaz, aynı zamanda birçok tıbbi yarar da sağlayabilir. Sorunlu alanın güçlendirilmesi beyin için çok daha kapsamlı bir koruma sağlar.

Buna ek olarak, baş ağrısı gibi nörolojik problemler yaşayan hastalarda, kraniolasti yapıldıktan sonra semptomların azaldığını gözlenmiştir.

-Kranioplasti materyali nasıl bir maddedir? Çeşitleri var mıdır?

Kranioplasti materyalinin birkaç çeşidi vardır. Günümüzdeki teknolojik ilerlemeler ile kemik kusuru olan sahaya doğal yapısına ve şekline en  uygun  kemik doku yapılabilmektedir.

Çeşitleri

-Daha önceden saklanmış kemik

-Üç boyutlu yazıcı yardımı ile üretilen titanyum plaka veya sentetik kemikler

-Otogreft

Kranioplasti için Ameliyat hazırlığı ve ‘kozmetik sorunun ortadan kaldırılması’ Ameliyat:

Hastadan alınan radyolojik veriler bilgisayar destekli programlar kullanılarak, mevcut kusur tam olarak kapatılacak şekilde kranioplasti materyali hazırlanmaktadır.

Ve

uygulanacak olan kranioplasti  materyali ile   kafa kemiğine sabitlenerek kafatasının estetik  şeklini alması sağlanır.

Ameliyat aşaması ile de  tüm hazırlıklar ve  öncesindeki zorlu süreçlerin doğal ve estetik bir görüntüyle taçlanmaktadır.

Hasta özel kusurunun kapatılması ile  hayatına özgüven dolu devam  eder.

Hastalarımız şifa dolu günler diliyoruz.

Bel Fıtığı (LDH)

Stabilizasyon (Platin)